Nieuws
De tijden waarin het voldoende was om vacatures simpelweg op jobboards te plaatsen, zijn voorbij. Het invullen van vacatures vraagt tegenwoordig om een meer strategische aanpak, en daar komt job marketing om de hoek kijken. Het is een krachtige manier om zowel actieve – als latent werkzoekenden te bereiken op de kanalen waar zij zich bevinden. Maar waarom zou je kiezen voor job marketing, en wat is de toegevoegde waarde van het integreren hiervan binnen je recruitmentsysteem? Wij leggen het je uit.
Job marketing is de kunst van het vinden en bereiken van de juiste kandidaten door gebruik te maken van verschillende marketingtechnieken. Het gaat verder dan enkel adverteren; het draait om strategische targeting en het gebruik van de juiste kanalen om jouw boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep te krijgen. Dit kan via social media, Google Ads, specifieke vakinhoudelijke media, en natuurlijk vacaturebanken.
Maar wat als je deze marketingcampagnes direct vanuit je recruitmentsysteem kunt opzetten en beheren?
De kracht van campagnes vanuit je recruitmentsysteem
Wanneer je campagnes direct vanuit je recruitmentsysteem kunt opstarten, houd je alles op één centrale plek. Dit betekent dat je niet hoeft te schakelen tussen verschillende platforms of tools. De kracht zit hem vooral in tijdwinst die dit oplevert. Ook zorgt het ervoor dat je de resultaten van je campagnes realtime kunt volgen in het recruitmentsysteem.
Er zijn meerdere voordelen voor jouw organisatie waarom je job marketing zou moeten overwegen, wij zetten ze op een rij voor je:
Job marketing is ideaal voor elke organisatie die vacatures snel en efficiënt wil invullen. Het is vooral nuttig voor organisaties die moeite hebben om specifieke of schaarse doelgroepen te bereiken, zoals in de IT-sector, zorg en welzijn, of (semi-) overheidsorganisaties.
Of je nu één enkele vacature wilt invullen of een groot aantal vacatures tegelijkertijd, job marketing biedt de flexibiliteit en effectiviteit die nodig zijn om je recruitmentdoelen te bereiken.
Wanneer je recruitmentsysteem leverancier een integratie heeft gerealiseerd met job marketing partners, bied het uitvoeren van job marketing vanuit je recruitmentsysteem tal van voordelen. Hier zijn een aantal redenen waarom dit de beste keuze is voor jouw organisatie:
In een arbeidsmarkt die steeds krapper wordt, is het cruciaal om verder te kijken dan de traditionele wervingsmethoden. Job marketing stelt je in staat om zowel actieve als latente werkzoekenden te bereiken, je vacatures sneller in te vullen, en je recruitmentbudget optimaal in te zetten.
Wil je meer weten over hoe job marketing via je recruitmentsysteem jouw organisatie kan helpen?
Wij helpen je bij het optimaliseren van jouw werving- en selectieproces.
Of bel ons op: (088) 141 09 09
De arbeidskrapte in de gemeentelijke sector staat onder druk en wordt de komende jaren alleen maar erger. Er moet dus op korte termijn een oplossing komen voor dit probleem. En dat is samenwerken,…
Het online plaatsen van je vacatures is al tijdrovend genoeg. Dan is het ideaal dat je vanuit je recruitmentsysteem de vacatures kunt multiposten naar al de relevante jobboards. Dit bespaard je veel…
Hoe is het mogelijk dat niemand reageert op onze vacatures? We hebben de vacatures toch op onze werken- bij website geplaatst, gedeeld op onze Social media platformen en ook op de bekende jobboards….